Morgan Stanley raises ANTA Sports to HK$44.5
Morgan Stanley raised its target price for ANTA
Sports Products (02020) to HK$44.5 from HK$29, and maintained its "overweight" rating.
  The research house thinks Anta's capability to deliver 23% and 22% sales and net income
growth for 2017-19 will be a key driver to a further re-rating. Its target price of
HK$44.5 implies c.15% return including dividend yield, this is higher than 7% out of the 
HK-listed consumer discretionary stocks under coverage.
  Morgan Stanley looks for a 22% earnings CAGR for 2017-19, mainly driven by strong sales
growth. It thinks Nike and Adidas's strong performance in China has been a key driver of 
their higher P/E multiples from just 18x and 15x in 2013. It thinks Anta, as a pure China
play that has delivered stronger momentum in sales and earnings growth compared to Nike
and Adidas's China businesses, should not trade below Nike and Adidas's average valuation.
  Looking ahead, Morgan Stanley thinks Anta has significant flexibility to raise prices, 
supported by its product upgrade and increasing purchasing power of lower-tier consumers,
given substantial price discounts to international brands. While the research house does 
not expect Anta's operating margin to reach 35-38%, the level NKE/ADS achieve in China, it
do see further margin upside if the company keeps rolling out attractive products. In that
scenario, it thinks Anta will be more capable of recruiting professionals in product and 
marketing, or signing contacts with top sports players.

Comments

Popular posts from this blog